Image Image Image Image Image Image Image Image Image

05 dec

Door

No Comments

Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?

december 5, 2018 | Door | No Comments

Eiwitshakes bevatten veel eiwitten die belangrijk zijn voor je spieropbouw. Zeker als je sport is het erg belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Het helpt bij een goede spierontwikkeling. Maar drink jij voor of na je training een eiwitshake? Is het belangrijk om een shake na het sporten te drinken? Dit zijn allemaal vragen die eigenlijk een vraag omvatten namelijk:
Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?

Pak je het beste een eiwitshake voor of na de training?

Door te kijken of je voor of na de training het beste een eiwitshake kunt pakken kunnen wij jou het beste antwoord geven op de vraag: “ Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?”

Een goede eiwitshake met de juiste hoeveelheid eiwitpoeder helpt je om na de training sneller te herstellen. Dit is alleen niet nodig als je voldoende eiwitten hebt gegeten. Dit mag maximaal 2 tot 3 uur voor de training zijn. Het moet minimaal 30-35 gram zijn. Veel onderzoeken laten zien dat het weinig tot niets uitmaakt of je nu voor of na een training eiwitten nuttigt. Het gaat erom dat je genoeg eiwitten inneemt gedurende de gehele dag.

Voor de training

Indien je niet genoeg eiwitten hebt genuttigd voor het sporten, drinkt dan ongeveer 45 min voor de training nog een eiwitshake. Zo krijg je voldoende aminozuren binnen en kan jouw lichaam zich goed herstellen.

Tijdens de training

Het is niet belangrijk om tijdens de training eiwitten in te nemen. Neem liever een bidon mee en zorg ervoor dat je voldoende vocht binnen krijgt.

Na de training

Indien je voor de training binnen 2 a 3 uur niets hebt gegeten, is het belangrijk dat je een eiwitshake na de training neemt. Jouw lichaam kan zich hierdoor veel makkelijker herstellen. Het is erg belangrijk dat jouw lichaam binnen 24 uur voldoende eiwitten binnen krijgt om zo de opname van aminozuren door de spieren te verhogen. Mannen wordt doorgaans geadviseerd om 40 gram eiwitten in te nemen, vrouwen mogen minder innemen.

Na het lezen van bovenstaand advies heb je al gelijk antwoord op de vraag:
“ Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?”

Het is dus niet zo zeer belangrijk wanneer je een eiwitshake inneemt, ook is er geen een moment dat het beste is. Het is gewoon belangrijk dat je genoeg eiwitten binnen krijgt gedurende de hele dag. Dat is dan ook het beste antwoord op de vraag:
“ Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?”

Smart Protein

Is het belangrijk om eiwitten en koolhydraten tegelijk te nuttigen?

Binnen de wetenschap was men van mening dat het belangrijk was om een eiwitshake en koolhydraten gelijk in te nemen. Dit omdat het de opname van eiwitten zou verbeteren. Toch zijn er nieuwe onderzoeken gedaan en daaruit is gebleken dat het geen meerwaarde is. Het zou dus net zo effectief zijn voor een sporter om na de training alleen een eiwitshake te nemen. Je zou wel voor wat extra koolhydraten een banaan kunnen nemen naast een eiwitshake. Dat is altijd gezond en zo weet je zeker als het onduidelijk is dat je toch wat koolhydraten binnen hebt.

Het is wel belangrijk om de juiste eiwitshake te nemen, zeker als je wilt afvallen met shakes. Dit omdat er langzame en snelle koolhydraten zijn. Dit is wellicht net zo belangrijk als het antwoord op de vraag: “ Wanneer kun je het beste een eiwitshake drinken?”
Kortom eigenlijk maakt het allemaal niet zo heel erg veel uit. Als je maar voldoende eiwitten neemt en gezond eet. Dat is eigenlijk het allerbelangrijkste

 

EIWITSHAKE KOPEN?

U wilt natuurlijk niet te veel betalen voor uw favoriete eiwitshake. Daarom hebben wij de beste eiwitshake aanbiedingen van Body en Fitshop voor u op een rijtje gezet.

Vind je dit een interessant bericht? Deel het!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Plaats een reactie